نوشته شده توسط : sara

از انواع مختلف مدل پرده می توان برای اتاق پذیرایی استفاده نمود، اولین معیار برای انتخاب مدل پرده برای پذیرایی هماهنگی آن با سایر اجزای موجود در دکوراسیون داخلی است. مطمئنا طراحان موفق دکوراسیون سعی می کنند با انتخاب مدل پرده خانه مناسبی با دکوراسیون داخلی زیبایی بیشتری به فضا ببخشند.

پرده منزل

پرده منزل

مدل پرده خانه 2021

پوشاندن پنجره ها با پرده های بلند اتاق را پرزرق و برق و باشکوه جلوه می دهد. حتی درباره اتاق خواب، اگر از یک پرده قدی استفاده کنید اتاق شما تبدیل به یک اتاق خواب رسمی می شود. با این حال پرده های بلند برای فضاهای وسیع مناسب هستند. استفاده از این پرده ها در فضای کوچک باعث کوچک و تنگ به نظر رسیدن خانه می شود.

پرده یکی از مواردی است که نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارد، از این رو انتخاب مدل پرده از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است.

انتخاب مدل پرده شیک و زیبا نقش مثبتی در زیبایی منزل دارد، تصاویر زیر گویای این نکته هستند که انتخاب مدل پرده مناسب تا چه میزان می تواند زیبایی بخش دکوراسیون داخلی باشند و تطابق آنها با مبلمان و رنگ دیوارها می تواند چه تاثیراتی بر دیزاین منزل داشته باشد.

پرده منزل

 خرید پرده مدل پرده پذیرایی 99

نکته مهم درباره این پرده ها، رنگ آن هاست. اگر از یک پرده خانه استفاده می کنید، باید نوع نقش دار آن را انتخاب کنید و در غیر این صورت حتما برای یک پرده بلند به کتیبه، آویز و والان نیازمندید. در اتاق های کوچک اگر پنجره قدی دارید و ناچار به استفاده از پرده بلند هستید، پرده را از جنس حریر ساده سفید انتخاب کنید تا ابعاد اتاق را محدود نکند و به فضا عمق دهد. استفاده از پرده رنگی بلند در اتاق کوچک باعث می شود مرزهای اتاق بیشتر به چشم بیاید و اتاق کوچکتر از آنچه که هست دیده شود.
 
در مورد مقدار پارچه سخاوتمندانه عمل کنید. زیبایی پرده ها با نحوه جمع کردن، چین ها و میزان آویختگی آنها ارتباط مستقیم دارد. متراژ پرده ها حداقل باید دو برابر عرض پنجره باشند. حتی اگر بیش تر مواقع آن ها را به صورت جمع نگه دارید. همچنین پرده باید به اندازه کافی بلند باشد. اگر می خواهید شیک و زیبا به نظر برسد، آن را بلندتر انتخاب کنید تا روی زمین را بگیرد و اگر می خواهید تمیز جلوه کند، بهتر است تا نزدیک زمین باشد. اما هرگز نباید ارتفاع پرده بلندتر از این دو حالت باشد. یادتان باشد پرده های خیلی کوتاه ناقص به نظر می رسند. بنابراین بهتر است پارچه را بلندتر انتخاب کرده و برای کوتاه تر شدن پایین پرده را تو بگذارید.
 
آویزها و اکسسوری های پرده هم نقش مهمی در زیبایی آن دارند. چوب پرده یکی از این اکسسوری ها است. در تهیه چوب پرده سعی کنید خلاق باشید. میله های طلایی که برای پرده های پذیرایی و رسمی استفاده می شوند اگرچه زیبا هستند اما کمی قدیمی شده اند. قاب پنجره ها هم همین طور. می توانید نگاهی به مجلات دکوراسیون بیندازید و یک چوب پرده متفاوت انتخاب کنید و سفارش دهید برایتان بسازند. میله ای شبیه شاخه درخت با چند پرنده کوچک که روی آن نشسته اند، یک تکه چوب خشک و فرم دار از درخت یا طرح های آبستره و انتزاعی مثل حلقه های نگاتیو، چرخ دنده های متصل بهم یا موجی که روی آن ماهی ها نشسته اند، ایده های خوبی برای نشیمن، اتاق خواب یا اتاق کار به نظر می رسند. میله پرده باید با بقیه وسایل اتاق هماهنگ باشد.
بست ها و سر میله های پرده ممکن است جزیی به نظر برسند اما وقتی روی میله قرار می گیرند، جلوه پرده را کامل می کنند.
 
در خانه هایی که چیدمان اشرافی و سلطنتی دارند مدل پرده برای پذیرایی مدل های شیک و دوخته شده با پارچه های گران قیمتی از ابریشم و مخمل و حریر است که به شکوه و جلال این خانه ها می افزاید. این مدل پرده ها که اغلب آنها را به عنوان مدل پرده سلطنتی می شناسیم گزینه بسیار مناسبی برای خانه های اصیل ایرانی محسوب می گردند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت متین پرده مراجعه کنید . 


:: برچسب‌ها: پرده خانه , خرید پرده , متین پرده , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

پرده شید

همان طور که از نام آن نیز مشخص است، این نوع از پرده برای ایجاد سایه در فضا استفاده می شود. پرده شید از یک لایه پارچه تشکیل شده است که تمام پنجره را می پوشاند و جنس آن به گونه ای است که در عین حال که سایه ایجاد می کند، باعث ایجاد تاریکی مطلق نمی شود. پرده های شید موجود در بازار رنگ ها و طرح های مختلف و متنوعی دارند و پارچه آن ها از جنس کتان، ابریشم، پنبه و یا پلی استر است. از این رو به سادگی با دکوراسیون فضای مورد نظر هماهنگ می شوند و می توانند بر جذابیت و زیبایی محیط بیفزایند. امروزه این پرده ها طرفداران زیادی دارند و توانسته اند جایگزین پرده های سنتی شده و در بسیاری از اماکن مسکونی، اداری و تجاری استفاده می شوند.

مدل های قدیمی تر این پرده ها، پارچه هایی دور میله های چوبی بودند که مانند کرکره ها قابلیت بالا و پایین رفتن را نیز داشتند. در واقع این پرده ها جایگزین پرده های لایه لایه ای بودند که دوختن آن ها دشوار و زمان بر بوده و هزینه زیادی نیز داشته است.
یکی دیگر از مزایای این پرده ها این است که تمیز کردن و شست و شوی آن ها نسبت به سایر پرده ها آسان تر می باشد. همچنین فومی که در پشت این پرده ها وجود دارد باعث می شود که از بیرون به فضای داخلی دید نداشته باشد و حریم شخصی و امنیت فضا حفظ می شود. پرده های شید مانع ورود گرمای ناشی از تابش نور خورشید شده و به این ترتیب، در پایین آوردن دمای فضای مورد نظر بسیار موثر هستند.
برخلاف پرده های سنتی و تجملاتی، نصب این پرده ها آسان بوده و در دو مدل دستی و موتوری (با ریموت کنترل) به بازار عرضه شده اند. پرده های شید دستی به صورت مکانیکی و به وسیله زنجیر یا طنابی که دارند باز و بسته می شوند و شیدهای برقی یا موتوری را می توان با ریموت کنترلی که دارند بالا و پایین برد.
پرده های شید در انواع مختلفی مانند شید رول، شید تکی، شید دبل (روز و شب)، شید رومی، شید بالونی، شید زبرا، پرده شید بامبو و… تولید شده اند. در ادامه به معرفی هر کدام از این مدل ها می پردازیم. برای انتخاب و خرید پرده شید مناسب فضای خود می توانید از متین پرده سفارش دهید.

 
پرده شید
 
شید رول
 

پرده شید رول

این پرده ها برای فضاهای وسیع با پنجره های بزرگ، انتخاب بسیار مناسبی هستند و از ورود اشعه های مضر فرابنفش جلوگیری می کنند. ضخامت پارچه شیدهای رولی متفاوت است. از شیدهایی با ضخامت کم تر برای محیط های کم نور و از شیدهای ضخیم برای محیط هایی با نور شدید استفاده می شود.
علاوه بر طرح ها و رنگ های متنوعی که شید رول ها دارند، شما می توانید تصویر دلخواه خود را نیز بر روی آن ها چاپ کنید تا جلوه خاصی به محیط ببخشید. شید رول ها در دو مدل تکی و دبل در بازار وجود دارند. این پرده ها به نام پرده غلتکی نیز شناخته می شوند.

 

پرده شید تکی

شیدهای تکی یا معمولی برای ادارات و منازل بسیار مناسب است. این مدل از پرده ها معمولا از یک پارچه سفید، کرم یا رنگی و یک زنجیر برای جمع و باز کردن تشکیل شده اند. شید تکی نسبت به شید دبل ارزان تر بوده و مقرون به صرفه است.

 
شید تکی
 
شید دبل
 

پرده شید دبل (روز و شب)

یکی از خاص ترین مدل های پرده شید، پرده شید دبل است. این پرده ها طراحی خلاقانه ای داشته و از دو لایه آستر و توری تشکیل شده اند. هر کدام از این دو لایه به وسیله زنجیر جداگانه به صورت رولی جمع و باز می شوند. لایه آستر از پارچه ضخیمی که جلوی عبور نور خورشید را می گیرد، تشکیل شده است و لایه توری پارچه شفافی جهت عبور نور خورشید است. بنابراین شیدهای دبل نیز در کنترل میزان نور محیط موثر هستند؛ همچنین مانع از مصرف بیشتر انرژی شده و موجب کاهش نیاز به استفاده از تهویه می شوند.
در مناطقی با آب و هوای خشک باید از پرده هایی که در برابر تابش مستقیم نور خورشید مقاوم هستند، استفاده شود. بنابراین شیدهای دبل برای این مناطق خصوصا در فصل تابستان گزینه بسیار مناسبی هستند. این پرده ها از بور شدن وسایلی نظیر مبلمان، کفپوش و سایر اکسسوری ها جلوگیری می کنند.

 

پرده شید رومی

شیدهای رومی یا رومن شیدها یکی از جذاب ترین انواع پرده های بالا رونده می باشند. این پرده ها به عنوان عایق نور و صدا عمل کرده و دید از بیرون به داخل را نیز محدود می کنند. شما می توانید از شیدهای رومی برای فضاهای مختلف مسکونی، اداری و تجاری استفاده کنید؛ این پرده ها به دلیل تنوعی که در طرح و رنگ دارند، به سادگی با دکوراسیون فضای مورد نظر شما هماهنگ می شوند. شما می توانید با ترکیب رومن شیدها با پرده های ساده به فضای خود عمق ببخشید. در واقع پرده شید می تواند به عنوان یک پشت پرده ای در فضاهایی که به محرمیت و یا کنترل نور بیشتر نیاز دارید، عمل کند. برای زیبایی و ظرافت بیشتر دکوراسیون داخلی محیط بهتر است که پرده رویی از جنس حریر یا پارچه دیگری با جنس ملایم تری از شید انتخاب شود.
این نوع از پرده های شید به صورت آکاردئونی بسته می شوند. نکته حائز اهمیت درباره رومن شیدها این است که تمیز کردن و شست و شوی آن ها نسبت به پرده خانه معمولی دشوارتر است. با این حال برخی از انواع آن ها را می توان در ماشین لباس شویی نیز شست.

 
شید رومی
 
 

پرده شید بالونی

پرده شید بالونی ظاهر متفاوتی نسبت به دیگر انواع شید دارد. با وجود این که شیدهای بالونی رنگ ها و طرح های مختلف و متنوعی دارند و هم برای فضاهای رسمی و هم برای فضاهای غیر رسمی مناسب هستند، اما به طوری کلی پیشنهاد می شود پیش از انتخاب این نوع از پرده شید، از متناسب بودن آن با کلیت فضای مورد نظر و دکوراسیون داخلی مطمئن شوید. شیدهای بالونی بندهایی دارند و از طریق حلقه هایی که پشت پرده قرار دارند جمع و باز می شوند. هنگامی که پرده باز است و این بندها بلند می شوند، این مدل از شید به صورت پرده ای با چین های پف دار دیده می شود.

 

 

 
 

 



:: برچسب‌ها: پرده کرکره , پرده شید , خرید آنلاین پرده , پرده خانه , خرید پرده ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()